بنام خدا

فواید مصرف شیرینی جات

۱- افزایش طول عمر

براساس مطالعات انجام شده در هاروارد آمریکا بر روی سلامت عمومی افراد ، نتیجه گیری شده است که افرادی که شکلات می خورند از افرادی که نمی خورند بیشتر عمر می کنند . افرادی که بطور متعادل شکلات مصرف می کنند یک تا سه بار درماه سالم ترند . ولی حتی آن دسته از افراد که روزانه ( بدون زیاده روی ) شکلات می خورند نیز بیشتر عمر می کنند .

۲- ذخیره نیرو توسط قند

مصرف یک تکه قند منجر به افزایش استقامت و تمرکز افراد می شود . مصرف چند تکه شکلات هنگام انجام یک فعالیت شدید موجب افزایش توان افراد می شود .

۳- کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی

احتمالا در مورد به اثرات شکلات بر سلامتی بدن شنیده اید . در حقیقت استثنا هایی هم  وجود دارد ولی براساس تحقیقات انجام شده ، کسانی که در هفته پنج بار یا بیشتر شکلات می خورند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در آنها ۶۰درصد کاهش می یابد .

چرا بعد ازمصرف  شیرینی و شکلات احساس گرسنگی می کنیم ؟

درواقع با مصرف قندهای ساده میزان قند خون به سرعت افزایش می یابد و انسولین از لوزالمعده ترشح و مصرف می شود این قندها خیلی سریع توسط بدن مصرف می شوند و قند خون افت می کند پس فرد احساس گرسنگی می کند و دوباره میل به خوردن دارد .

چرا نباید بیش از اندازه از شیرینی های رژیمی استفاده کنیم ؟

در شیرینی های رژیمی به جای استفاده از قندهای ساده از شیرین کننده مصنوعی مجاز استفاده می شود این امر در سال های اخیر به خصوص یرای افراد دیابتی رواج بیشتری پیدا کرده است . در خوردن این شیرینی ها به خصوص طی دوران بارداری شیردهی و دوران رشد نباید زیاده روی کرد . بنابراین اگر مصرف آنها عادت کنید بعد از مدتی حساسیت سلول های چشائی تان نسبت به مزه شیرینی کم می شود . دراین شرایط اگر یک تکه بیسکویت ساقه طلایی بخورید احساس می کنید در حال خوردن آرد هستید زیرا قدرت چشایی تان به شدت ضعیف می شود . علاوه بر این قندهای مصنوعی در بدن متابولیزه نمی شوند و مانند سموم ، بار کبد و کلیه را زیاد می کنند . در واقع کبد باید این مواد را از بدن جمع آوری کند و کلیه ها آنها را با مقدار زیادی آب دفع کنند.

شیرینی خشک بخریم یا شیرینی تر ؟

تمامی شیرینی ها به دلیل قند و روغن بکار رفته در آنها ، تراکم کالری بسیار بالایی دارند. با این حال شیرینی ها ی ساده و بدون کرم ، خامه ، کرامل و فوندات ، درصد کالری شان کم تر است . از طرفی شیرینی های خشک نسبت به شیرینی های تر انتخاب بهتری هستند . درواقع درصد کره و روغن بکار رفته در شیرینی های خشک نسبت به درصد خامه شیرینی های تر بسیار کمتر است .

چرا نباید از شیرینی جاتی که حاوی طعم دهنده های مصنوعی و رنگ های خوراکی مجاز هستند استفاده کرد ؟

اسانس ها و رنگ های مصنوعی بکار رفته در شیرینی ها می توانند منجر به واکنش های آلرژیک و تحریک سیستم ایمنی بدن شوند . این ترکیبات همچنین در ایجاد اختلالات بیش فعالی و کم توجهی تاثیر گذار هستند . بنابراین زیاده روی در مصرف آنها به خصوص در دوران رشد کودکان و باردار می تواند مضر باشد . همچنین قندهای مصنوعی می توانند بار کبد و کلیه  را زیاد کنند حتی مصرف زیاد آنها می تواند سرطان زا باشد . بهتر است بدانید که شیرینی رخشید از هیج اسانس و طعم دهنده مصنوعی استفاده نمی کند و به سلامت مصرف کننده اهمیت می دهند .

چرا به خوردن شیرینی جات عادت می کنیم ؟

معمولا پس از خوردن شیرینی جات در فرد احساس خوشایندی بوجود می آید که این احساس در نتیجه ترشح ماده ای به نام دو پامین در سطح مغز است ، فرد برای تکرار این حس خوشایند به خوردن شیرینی عادت می کند و این فرمان توسط سلول های مغزی منتشر می شود ، بنابراین افراد می گویند به خوردن شیرینی عادت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ارتباط در واتس اپ
1
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟
Powered by